Vanhulley, altijd interessant
Jolijn en Jozien van Vanhulley vertellen enthousiast over de opzet, de ongeveer 15 trajecten die ze jaarlijks kunnen aanbieden en ze vertellen over de vrouwen die aan het werk zijn. Krachtig maar ook kwetsbaar. En die kwetsbaarheid maakt dat je ervoor moet waken dat je geen hulpverlener wordt. Dat herkent de ombudsman ook van haar rol. Je wilt mensen verder brengen, maar enige ‘zakelijkheid’ is nodig. En daarbij, hulpverlening is een vak. Dat kan niet iedereen. Anja vertelt wat zij doet als ombudsman. Ze doet onderzoek als inwoners het gevoel hebben niet behoorlijk behandeld te zijn door de gemeente, WIJ Groningen en het NBK en ze kan ook met een ‘snelle actie’ een vastgelopen proces vlottrekken. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen weten dat zij er is en wat ze kan betekenen. Niemand hoeft te schromen om contact met bureau ombudsman op te nemen. Er is altijd een luisterend oor. Jolijn en Jozien houden in de gaten of er vrouwen bij Vanhulley zijn die een beroep zouden willen doen op de ombudsman. Altijd welkom.