Ingetrokken gehandicaptenparkeerplaats

Trefwoorden: communicatie, parkeren

Een man komt bij de ombudsman omdat het maar niet lukt om met de gemeente in contact te komen over de invalideparkeerplaats van zijn schoonvader. Deze wordt ingetrokken omdat de schoonvader geen rijbewijs meer heeft. Wel heeft hij een invalideparkeerkaart gekregen. Maar omdat zijn vrouw van 85 hem nog overal naartoe rijdt en de gezondheid van de man achteruitgaat, is een parkeerplek voor de deur nog steeds wenselijk. Ondanks meerdere terugbelverzoeken van de schoonzoon, komt het maar niet tot een gesprek met iemand van de gemeente.
De ombudsman gaat er achteraan en ontvangt al snel een reactie van de gemeente. Het komt erop neer dat het echtpaar het officiële bericht over de intrekking van de gehandicaptenparkeerplaats af moet wachten. Zij hadden dit nog niet ontvangen maar hadden dit uit andere correspondentie met de gemeente zelf al afgeleid. Zodra het officiële besluit er is, kunnen ze via het normale proces bezwaar maken. Ook krijgt de man contactgegevens voor praktische vragen en voor het geval het proces stagneert.
De ombudsman adviseert aanvullend om een aanvraag voor een gehandicaptenparkeerplaats voor de vrouw te doen. Met het tot stand brengen van het contact, eindigen de bemoeienissen van de ombudsman.