U bent hier

Post na verstrijken termijn bezorgd

Trefwoorden: klachtbehandeling, reactietermijn

Een vrouw dient bij WIJ een klacht in. Behalve een ontvangstbevestiging aan de gemachtigde van de vrouw komt er geen inhoudelijke reactie op de klacht. Twee dagen na het verstrijken van de reactietermijn beklaagt de gemachtigde zich bij de ombudsman over het uitblijven van een reactie. Hij wil alsnog een inhoudelijke reactie ontvangen.  
Als de ombudsman navraag doet, krijgt zij te horen dat WIJ de gemachtigde 2 dagen vóór zijn bezoek aan de ombudsman per post een reactie op de klacht van de vrouw heeft gestuurd. Hiermee concludeert de ombudsman dat WIJ, weliswaar op de valreep, tijdig heeft gereageerd op de klacht en dat is correct. Mogelijk dat de afhandelingsbrief nog niet bezorgd was op het moment dat de gemachtigde op gesprek was bij de ombudsman. Dit heeft elkaar wellicht gekruist.
Verder laat WIJ weten dat er op verzoek van de ombudsman ook een afschrift van de afhandelingsbrief naar het postadres van de vrouw is verstuurd.