Trefwoorden: onderhoud, melding, reactie
Een man beklaagt zich erover dat de gemeente hem steeds maar niet terugbelt over zijn meldingen. Deze gaan over de slechte herbestrating in zijn buurt na de aanleg van glasvezel. Omdat het de man niet lukt om foto’s toe te sturen, gaat de ombudsman de situatie ter plekke bekijken.
De gemeente laat de stoep direct herstellen naar aanleiding van foto’s die de ombudsman van de situatie maakte. Met deze actie heeft de gemeente laten zien de melding via de ombudsman serieus te nemen en dat is mooi. De eerdere telefonische meldingen van de man kan de gemeente niet achterhalen, mede omdat zij het telefoonnummer van de man niet kent. Het is in elk geval zo dat de man een telefoonnummer van de gemeente heeft gebruikt dat niet het juiste nummer is voor het doen van meldingen.
Mocht de man in de toekomst een melding willen doen dan is het nummer dat hij moet bellen: 14050. Een andere manier is om via de website van de gemeente Groningen een meldingsformulier in te vullen (https://gemeente.groningen.nl/melding-schade-vuil-in-uw-buurt). De melder krijgt dan een ontvangstbevestiging met een zogenaamd zaaknummer. Daarmee is een melding in elk geval te traceren, mocht er onverhoopt niet op worden gereageerd.