U bent hier

Onderzoeken Stadsbeheer

Opgeruimd staat netjes 19.1.072

Trefwoorden: bereikbaarheid, afval

Een vrouw heeft een aanvraag gedaan bij de gemeente Groningen voor materiaal om zwerfafval op te ruimen. Ook wil zij graag weten wat de mogelijkheden zijn voor het plaatsen van een prullenbak in de buurt. Na meerdere keren contact te hebben gehad met medewerkers van de gemeente heeft de vrouw nog geen materiaal en is er ook nog niets bekend over een prullenbak. Reden voor de vrouw om contact op te nemen met de ombudsman. Omdat de vrouw nog geen klacht heeft ingediend bij de gemeente wordt zij verwezen naar de klachtenfunctionaris.
Een aantal weken later neemt de vrouw opnieuw contact op met de ombudsman. Het lukt haar niet om in contact te komen met de klachtenfunctionaris. Dit levert meer stress op dan motivatie en dat is niet de bedoeling. Ditmaal neemt de ombudsman contact op met de klachtenfunctionaris. Zij legt hem de situatie uit en vraagt hem contact op te nemen met de vrouw. Dezelfde dag is de vrouw gebeld door de klachtenfunctionaris. Het materiaal wordt geregeld en de prullenbak is enige tijd later geplaatst.