Parkeerplek of parkeerproef?
24.1.084
Trefwoorden: communicatie, parkeren
Een man probeert al enige tijd met de gemeente te regelen dat zijn invalidenparkeerplaats verbreed wordt. De parkeerplaats is namelijk te krap. De auto van de man heeft daardoor veel schade opgelopen. Op verschillende manieren neemt de man contact op: via het online contactformulier, door te bellen, en er is ook contact via Whatsapp. Steeds blijft het na het eerste contact stil. Uiteindelijk hoort de man dat de gemeente bij de verkeerde plek is gaan kijken. De gemeente komt kort daarna de juiste plek opmeten. De parkeerplek blijkt inderdaad te krap en moet vergroot worden. Maar hierna blijft het wederom stil. De man moet steeds zelf in actie komen om duidelijkheid te krijgen. Hij wendt zich dit keer niet tot de gemeente, maar tot de ombudsman.
Met een ‘snelle actie’ zoekt de ombudsman uit waarom het zo lang duurt en waarom de man niet actief geïnformeerd is. De gemeente legt uit dat het langer duurt, omdat er een aannemer ingeschakeld moet worden. Zij is in de veronderstelling dat dit ook aan de man verteld is in een telefoongesprek. In ieder geval verwacht de gemeente op korte termijn de parkeerplaats te kunnen vergroten en zij belooft de man op de hoogte te houden van de planning van de werkzaamheden.