Tekstgrootte
kleiner groter

Waar blijft de stadjerspas?

19.1.015 Maatschappelijke ontwikkeling

Trefwoorden: stadjerspas, termijn

Een vrouw vraagt, na verlies van haar stadjerspas, via internet een nieuwe pas aan. Op de website van de gemeente staat vermeld dat een nieuwe stadjerspas na aanvraag binnen tien werkdagen naar het huisadres van de aanvrager wordt gestuurd. De vrouw ontvangt echter geen nieuwe pas. Zij vraagt de stadjerspas daarop meerdere malen opnieuw aan en stuurt daarnaast diverse e-mails over haar stadjerspas naar de gemeente. Ook hierop komt geen reactie. De vrouw neemt vervolgens telefonisch contact op met de gemeente en haar wordt enkel geadviseerd een e-mail te sturen. Omdat de vrouw al diverse e-mails heeft gestuurd accepteert ze dit antwoord niet en gaat naar de ombudsman. De ombudsman belt nog dezelfde dag met een medewerker van de afdeling Stadjerspas van de gemeente. De aanvragen en e-mails van de vrouw zijn niet terug te vinden in het systeem. Hiervan wordt melding gemaakt bij de beheerder van het systeem. Om de vrouw niet langer te laten wachten, wordt er meteen een nieuwe stadjerspas voor haar aangemaakt. Die krijgt zij zo snel mogelijk thuisgestuurd. Dat is netjes.  

Deel deze pagina op

Nieuws

Sluiting Hemelvaartsdag

21 mei 2019

In verband met Hemelvaartsdag is het kantoor van de ombudsman gesloten op 30 mei 2019.

lees verder »

Jaarverslagen 2018 Stichting WIJ en NBK

15 mei 2019

Voor het eerst brengt de ombudsman Groningen een jaarverslag uit van de klachten die zij behandelde over stichting WIJ en het Noordelijk Belastingkantoor (NBK).

lees verder »