U bent hier

Nieuws

Waar blijft de fiets

Een vader vraagt een duo-fiets aan voor zijn dochter, na 7 maanden wachten kan ze er eindelijk over beschikken.

Te zwaar ingezet

Afspraken worden niet nagekomen en een eenvoudige vraag wordt ingewikkeld. Dat leidt tot onrust.

Informatie blijft uit

Beantwoording van vragen blijft uit, ondertussen valt er wel een besluit in de bus met een afwijzing voor de meerkostenregeling. En dat roept nieuwe vragen op!

Wel op afspraak - geen inloopspreekuren.

U kunt bij ons terecht op afspraak. Hiervoor kunt u met ons bellen, telefoon 050-3186568. De inloopspreekuren vervallen, dit vanwege de maatregelen tegen verspreiding van het Coronavirus

Lang geen duidelijkheid voor ouders

Door gebrekkige informatie bestaat lang onduidelijkheid over de verlenging van de indicatie van hun zoon. Dit leidt tot stress bij de ouders. 

Aanmodderen

Een man heeft huishoudelijke hulp en individuele begeleiding nodig. Hij gaat eerst tevergeefs naar WIJ Haren, want hij krijgt te horen dat die “geen Wet maatschappelijke ondersteuning doet”. Ruim een half jaar later probeert de man het nogmaals en dan wordt zijn aanvraag wel in behandeling genomen. Als de man ruim 3 maanden later nog steeds wacht op een besluit gaat hij naar de ombudsman.

Schot in de zaak

Een zelfstandige ondernemer heeft vanwege de coronamaatregelen ineens geen inkomsten meer. Ze heeft een aanvraag ingediend voor een voorschot en wacht al 4 weken op geld. Als ze navraag doet krijgt ze een algemeen antwoord, door drukte kan het nog wel enige tijd (5 á 6 weken) duren. Dat duurt de vrouw te lang en ze wendt zich tot de ombudsman