Tekstgrootte
kleiner groter

Problemen taxivervoer

18.1.024 Maatschappelijke ontwikkeling

Trefwoorden: afhandelingstermijn


Een man heeft 2 klachten over het gehandicaptenvervoer.
Hij probeert al vanaf juni 2017 zijn telefoonnummer te laten wijzigen in het bestand van de vervoerder, dan hoeft hij niet iedere keer als hij een taxirit bestelt zijn telefoonnummer door te geven. Hij kreeg te horen dat dit wel eenmalig veranderd kan worden, maar niet voor vast. Hiervoor heeft de taxivervoerder de man naar het WIJ-team gestuurd. Ondanks zijn telefoontjes, sms’jes en bezoekjes aan het WIJ-team is het telefoonnummer na 7 maanden nog steeds niet gewijzigd.
Verder vertelt de man dat hij bij de voorganger van de huidige vervoerder op rekening kon rijden. Hij kreeg dan 1x per maand een afrekening. In november 2017 krijgt de man bericht dat het vervoer door een nieuwe vervoerder wordt overgenomen. Hij geeft een nieuwe machtiging af voor het automatisch afschrijven door de nieuwe vervoerder. Maar omdat de nieuwe vervoerder zijn systeem nog niet op orde heeft, kan er niet op rekening gereden worden. Iedere keer moet de man voldoende kleingeld meenemen om de rit te kunnen betalen. Inmiddels is sinds het verstrekken van de machtiging al bijna 3 maanden verstreken. Ondanks zijn beklag hierover verandert er niets.

De gemeente laat de ombudsman weten dat de man op 15 januari 2018 gebeld heeft met het WIJ-team om zijn mobiele telefoonnummer te laten registreren bij de vervoerder. Dat is de volgende dag verwerkt en per 17 januari staat het mobiele telefoonnummer in het systeem. Eerdere contacten met het WIJ-team hierover zijn niet terug te vinden. De gemeente vindt dat erg vervelend. De man bevestigt op 14 maart aan de ombudsman dat het telefoonnummer inmiddels inderdaad geregeld is, maar pas sinds een week of 2 en niet al een maand of 2. In ieder geval pas nadat hij zich bij de ombudsman heeft gemeld.
De gemeente laat verder weten dat ook de machtiging sinds 17 januari in het systeem staat. Door softwareproblemen bleek het voor chauffeurs helaas niet altijd mogelijk om te kunnen zien dat een passagier op rekening rijdt. Ook de man heeft hier mee te maken gehad en dat vindt de gemeente erg vervelend. Zij biedt hiervoor haar verontschuldigingen aan.
Inmiddels heeft de vervoerder gemeld dat de softwareproblemen zijn opgelost en alle incasso’s zijn verwerkt.

Deel deze pagina op

Nieuws

Bureau ombudsman telefonisch bereikbaar tussen 9.00 - 13.00 uur

21 oktober 2019

In verband met beperkte personele bezetting zijn wij de komende tijd alleen 's ochtends van 9.00 - 13.00 uur telefonisch bereikbaar.

lees verder »

Gemeentelijke belastingen bij verhuizing

21 oktober 2019

Een man en vrouw gaan uit elkaar en de man verhuist met één van zijn kinderen naar een andere woning. Omdat het de man onduidelijk is in hoeverre hij de oorspronkelijke belastingaanslag over 2018 na zijn verhuizing nog moet betalen neemt hij veelvuldig contact op met het Noordelijk Belastingkantoor.

lees verder »

Een antwoord blijft uit

14 oktober 2019

Een man stuurt een e-mail aan de gemeente met een vraag. Als de gemeente na vijf maanden nog steeds niet heeft gereageerd op de e-mail wendt zijn vrouw zich tot de ombudsman.

lees verder »