Tekstgrootte
kleiner groter

Oud papier en klacht blijven liggen

18.1.071 Stadsbeheer

Trefwoorden: klachtbehandeling, reactietermijn

Een man schrijft de ombudsman omdat hij geen enkele reactie heeft ontvangen op zijn klacht die hij 7 weken eerder heeft ingediend bij de gemeente. De klacht gaat erover dat het oud papier in zijn straat in de binnenstad al een aantal keren niet is opgehaald.
Als de ombudsman navraag gaat doen bij de gemeente, blijkt uit de reactie enkele dagen later het volgende. De teamleider heeft direct na de vraag van de ombudsman contact gezocht met de man. Hij laat hem weten dat hij al eerder telefonische pogingen heeft gedaan om de man te bereiken, maar dat dit niet is gelukt. Hij heeft hem verder uitgelegd dat er soms wat misgaat bij de inzameling door de situatie in de binnenstad (drukte, afzettingen), maar dat hij de chauffeur zal verzoeken bij de inzameling extra alert te zijn in de straat van de man. Met deze toelichting is de man tevreden en dat laat hij de ombudsman weten. Die stelt samen met de man nog wel vast dat de gemeente niet duidelijk heeft gereageerd naar aanleiding van de klacht. Na enkele vergeefse telefonische pogingen, ligt een reactie op andere wijze, bijvoorbeeld per brief of e-mail, voor de hand. Dat heeft de gemeente nagelaten, waardoor de klachtafhandeling langer dan 6 weken heeft geduurd. En dat is niet correct.

Deel deze pagina op

Nieuws

Bang voor controle

20 juni 2019

Door problemen met de bereikbaarheid van het Noordelijk Belastingkantoor, kan een vrouw haar hond niet op tijd aanmelden voor de hondenbelasting.

lees verder »

Na bijna 10 maanden blijkt bezwaar niet mogelijk

20 juni 2019

Het duurt bijna een jaar voordat en man die verhuurt via Airbnb, een reactie krijgt van het Noordelijk Belastingkantoor op zijn bezwaarschriften.

lees verder »