Tekstgrootte
kleiner groter

Opgeruimd staat netjes

19.1.072 Stadsbeheer

Trefwoorden: bereikbaarheid, afval

Een vrouw heeft een aanvraag gedaan bij de gemeente Groningen voor materiaal om zwerfafval op te ruimen. Ook wil zij graag weten wat de mogelijkheden zijn voor het plaatsen van een prullenbak in de buurt. Na meerdere keren contact te hebben gehad met medewerkers van de gemeente heeft de vrouw nog geen materiaal en is er ook nog niets bekend over een prullenbak. Reden voor de vrouw om contact op te nemen met de ombudsman. Omdat de vrouw nog geen klacht heeft ingediend bij de gemeente wordt zij verwezen naar de klachtenfunctionaris.
Een aantal weken later neemt de vrouw opnieuw contact op met de ombudsman. Het lukt haar niet om in contact te komen met de klachtenfunctionaris. Dit levert meer stress op dan motivatie en dat is niet de bedoeling. Ditmaal neemt de ombudsman contact op met de klachtenfunctionaris. Zij legt hem de situatie uit en vraagt hem contact op te nemen met de vrouw. Dezelfde dag is de vrouw gebeld door de klachtenfunctionaris. Het materiaal wordt geregeld en de prullenbak is enige tijd later geplaatst.

Deel deze pagina op

Nieuws

Bureau ombudsman telefonisch bereikbaar tussen 9.00 - 13.00 uur

21 oktober 2019

In verband met beperkte personele bezetting zijn wij de komende tijd alleen 's ochtends van 9.00 - 13.00 uur telefonisch bereikbaar.

lees verder »

Gemeentelijke belastingen bij verhuizing

21 oktober 2019

Een man en vrouw gaan uit elkaar en de man verhuist met één van zijn kinderen naar een andere woning. Omdat het de man onduidelijk is in hoeverre hij de oorspronkelijke belastingaanslag over 2018 na zijn verhuizing nog moet betalen neemt hij veelvuldig contact op met het Noordelijk Belastingkantoor.

lees verder »

Een antwoord blijft uit

14 oktober 2019

Een man stuurt een e-mail aan de gemeente met een vraag. Als de gemeente na vijf maanden nog steeds niet heeft gereageerd op de e-mail wendt zijn vrouw zich tot de ombudsman.

lees verder »