Tekstgrootte
kleiner groter

Jaarverslag 2017

Uit het jaarverslag 2017 van de gemeentelijke ombudsman Groningen blijkt dat goed communiceren best lastig is. Het is niet alleen zenden, maar ook ontvangen. Luisteren kan soms beter in een echt gesprek, maar in ieder geval met een open houding. Want wie goed luistert, hoort de juiste hulpvraag van de burger. Zo kunnen (klachten)procedures voorkomen worden.

Twee dingen kunnen echt luisteren belemmeren bleek in 2017. Een is de bereikbaarheid van de gemeente. Voor persoonlijk contact moesten burgers soms bovenmatig veel geduld hebben, of het lukte helemaal niet. Twee is afstemming van de gemeente op de leefwereld van de burger, zodat de burger adequaat geholpen wordt. De ombudsman bleek ook in 2017 weer nodig om te bereiken dat er alsnog naar de burger werd geluisterd en er écht werd gekeken naar zijn zaak en er rekening werd gehouden met zijn belangen.

Bekijk de volledige inhoud van het jaarverslag, met meer tendensen en cijfers hier.

Deel deze pagina op

Nieuws

Parkeerplaats opgeofferd

20 februari 2019

Het plaatsen van een oplaadpunt voor elektrische auto’s zorgt bij een bewoner voor een onaangename verrassing. De man stelt dat een parkeerplaats wordt opgeofferd terwijl er voor de bewoners in de straat al onvoldoende parkeerruimte is.

lees verder »

Discussie over grafonderhoud

20 februari 2019

Een vader bezoekt al 32 jaar lang elke dag het graf van zijn dochter. De laatste jaren is hij echter ontevreden over het onderhoud.

lees verder »