Tekstgrootte
kleiner groter

Ik weet niet hoe

19.7.010 Noordelijk Belastingkantoor

Trefwoorden: betalingsregeling, goede informatieverstrekking, bereikbaarheid

Een man klaagt over het Noordelijk Belastingkantoor (NBK). Hij probeert al een jaar een afspraak met het NBK te maken over de betaling van de aanslag gemeentelijke belastingen 2018 in termijnen. Dit lukt echter niet. Op het door hem ingevulde contactformulier komt geen reactie en telefonisch is het NBK niet te bereiken. De enige reactie die hij van het NBK krijgt, zijn meer brieven en betalingsherinneringen. Uiteindelijk krijgt hij zelfs een dwangbevel. Het enige wat de man wil, is een betalingsregeling met het NBK treffen. Nadat de ombudsman de klacht aan het NBK heeft voorgelegd, wordt door het NBK telefonisch contact met de man gezocht. Er is een betalingsregeling getroffen voor de gemeentelijke belastingen over 2018. Ook is afgesproken dat de man de gemeentelijke belastingen voor 2019 in termijnen mag betalen als het bedrag te hoog is om in drie maanden te betalen. Het is jammer dat de man voor dit resultaat de tussenkomst van de ombudsman nodig had.

Deel deze pagina op

Nieuws

Bureau ombudsman telefonisch bereikbaar tussen 9.00 - 13.00 uur

21 oktober 2019

In verband met beperkte personele bezetting zijn wij de komende tijd alleen 's ochtends van 9.00 - 13.00 uur telefonisch bereikbaar.

lees verder »

Gemeentelijke belastingen bij verhuizing

21 oktober 2019

Een man en vrouw gaan uit elkaar en de man verhuist met één van zijn kinderen naar een andere woning. Omdat het de man onduidelijk is in hoeverre hij de oorspronkelijke belastingaanslag over 2018 na zijn verhuizing nog moet betalen neemt hij veelvuldig contact op met het Noordelijk Belastingkantoor.

lees verder »

Een antwoord blijft uit

14 oktober 2019

Een man stuurt een e-mail aan de gemeente met een vraag. Als de gemeente na vijf maanden nog steeds niet heeft gereageerd op de e-mail wendt zijn vrouw zich tot de ombudsman.

lees verder »