Tekstgrootte
kleiner groter

Ik weet niet hoe

19.7.010 Noordelijk Belastingkantoor

Trefwoorden: betalingsregeling, goede informatieverstrekking, bereikbaarheid

Een man klaagt over het Noordelijk Belastingkantoor (NBK). Hij probeert al een jaar een afspraak met het NBK te maken over de betaling van de aanslag gemeentelijke belastingen 2018 in termijnen. Dit lukt echter niet. Op het door hem ingevulde contactformulier komt geen reactie en telefonisch is het NBK niet te bereiken. De enige reactie die hij van het NBK krijgt, zijn meer brieven en betalingsherinneringen. Uiteindelijk krijgt hij zelfs een dwangbevel. Het enige wat de man wil, is een betalingsregeling met het NBK treffen. Nadat de ombudsman de klacht aan het NBK heeft voorgelegd, wordt door het NBK telefonisch contact met de man gezocht. Er is een betalingsregeling getroffen voor de gemeentelijke belastingen over 2018. Ook is afgesproken dat de man de gemeentelijke belastingen voor 2019 in termijnen mag betalen als het bedrag te hoog is om in drie maanden te betalen. Het is jammer dat de man voor dit resultaat de tussenkomst van de ombudsman nodig had.

Deel deze pagina op

Nieuws

Bang voor controle

20 juni 2019

Door problemen met de bereikbaarheid van het Noordelijk Belastingkantoor, kan een vrouw haar hond niet op tijd aanmelden voor de hondenbelasting.

lees verder »

Na bijna 10 maanden blijkt bezwaar niet mogelijk

20 juni 2019

Het duurt bijna een jaar voordat en man die verhuurt via Airbnb, een reactie krijgt van het Noordelijk Belastingkantoor op zijn bezwaarschriften.

lees verder »