Tekstgrootte
kleiner groter

Hiervoor ben ik niet gekomen

18.6.101 Stichting WIJ

Trefwoorden: schadevergoeding, ondersteuning

Een man heeft 2 jaar lang overlast gehad van een buurman, deze is inmiddels vertrokken. In de periode van overlast heeft de man niet ongestoord gebruik kunnen maken van zijn woning. Om deze reden wil hij een schadevergoeding aanvragen bij de woningbouwvereniging. Voor ondersteuning bij het invullen van het klachtenformulier heeft hij hulp gevraagd van Stichting WIJ (WIJ). De man wordt echter niet geholpen met het invullen van het formulier, maar krijgt het advies om naar een arts te gaan. Hiervoor is de man niet bij WIJ gekomen.

De ombudsman neemt contact op met WIJ. Die zorgt ervoor dat de man een gesprek krijgt met de sociaal raadsvrouw van WIJ. Zij helpt de man met het opstellen van een brief voor het aanvragen van de schadevergoeding. Daarmee heeft WIJ alsnog de hulp geboden waar de man om had gevraagd en dat is mooi.

Deel deze pagina op

Nieuws

Waar blijft de stadjerspas?

17 april 2019

Een vrouw ontvangt ondanks meerdere pogingen keer op keer geen nieuwe stadjerspas.

lees verder »

Verhuurders de dupe van gebrekkige informatievoorziening

09 april 2019

De gemeente heeft per 1 juli 2015 het kamerverhuurbeleid aangescherpt. De (onbekendheid met deze) beleidswijziging heeft tot 6 onderzoeken van de ombudsman geleid.

lees verder »