Trefwoorden: klachtbehandeling, overlast
Een vrouw is niet tevreden over de afhandeling van haar klachten door de gemeente. Die gaan over geluidsoverlast van de bovenburen. Ook vindt de vrouw dat ze niet goed is behandeld door 2 medewerkers van de gemeente. De ombudsman vraagt de benodigde brieven en e-mails op bij de gemeente en de vrouw. Op basis van deze documenten constateert de ombudsman dat zij niet mag oordelen over klachten van de vrouw over medewerkers van de woningbouwcorporatie, de GGZ en de politie. Dan blijven over de klachten over de 2 medewerkers van de gemeente. Uit de stukken komt naar voren dat zij zich beiden betrokken hebben getoond bij de ervaringen van de vrouw. Hoewel de verhuurder hier primair een taak heeft, hebben de medewerkers van de gemeente contacten gelegd, zijn bij de vrouw op bezoek geweest en hebben hun bevindingen aan haar teruggekoppeld. Zo heeft de medewerker die op bezoek is geweest bij de vrouw geen geluidsoverlast geconstateerd. Hij heeft navraag gedaan bij de wijkagent maar ook die heeft geen overlast geconstateerd.
De ombudsman constateert op grond hiervan dat de gemeente correct heeft gehandeld naar aanleiding van de meldingen van de vrouw over geluidsoverlast. Misschien is de overlast niet opgelost, maar dat ligt niet aan de inspanningen van deze medewerkers van de gemeente. Ook op een schadeverzoek van de vrouw is door de gemeente correct gereageerd.