U bent hier

Huishoudelijke hulp stopt ten onrechte

Een man beklaagt zich erover dat hij geen huishoudelijke hulp krijgt terwijl hij voor de komende maanden wel een geldige indicatie heeft ontvangen. De man ontvangt bericht dat de voorziening is ingetrokken omdat de zorgaanbieder gemeld heeft dat de man geen gebruik meer van wenst te maken van de hulp. Dit is onjuist. Ondanks dat de zorgaanbieder de fout erkent, krijgt de man geen huishoudelijke hulp. Hierover dient de man een klacht in bij WIJ, maar hierop krijgt hij geen reactie. Bovendien maakt hij bezwaar tegen het besluit, maar deze procedure duurt meerdere weken (12-18 weken). Zo lang kan de man niet wachten en daarom neemt de ombudsman direct contact op met WIJ. Naar aanleiding van de klacht en het bezwaarschrift wordt het eerder genomen besluit teruggedraaid. De man ontvangt per direct weer huishoudelijke hulp van de zorgaanbieder. Hiermee stelt de ombudsman vast dat het probleem is opgelost en sluit het dossier.