U bent hier

Dakloze man ontvangt geen bericht

Trefwoorden: postadres, voortvarendheid

Een dakloze man klaagt erover dat hij van de gemeente geen reactie heeft ontvangen op zijn klacht en een latere brief. Uit onderzoek van de ombudsman blijkt dat de gemeente heeft gereageerd op zowel de klacht als de brief. De reactie is verstuurd naar een door de man opgegeven e-mailadres en er zijn 2 brieven verstuurd naar het postadres dat de man gebruikt. Tijdens het bezoek aan de ombudsman meldt de man echter dat hij zijn e-mailadres niet kan benaderen. Dit is wellicht de reden dat de man de reactie via de e-mail gemist heeft. De ombudsman kan echter niet verklaren waarom de man de brieven niet heeft ontvangen op zijn postadres. Om hierover meer duidelijkheid te krijgen verwijst de ombudsman de man naar de organisatie die zijn postadres beheert. De afhandelingsbrief van de ombudsman wordt door de man op kantoor opgehaald. Hierin zitten dan de afschriften van de brieven van de gemeente en het verstuurde e-mailbericht. Op deze manier is de man alsnog geïnformeerd.