U bent hier

Andere hulp beschikbaar

Een man wil graag hulp bij het verkrijgen van een onafhankelijk clientondersteuner. WIJ vindt het niet nodig, maar toch zou de man graag zien dat hij hulp krijgt. De ombudsman weet dat WIJ eerder een aanvraag voor een clientondersteuner voor deze man heeft gedaan bij MEE (= organisatie die onafhankelijk clientondersteuners kan inzetten). MEE liet toen weten een wachtlijst te hebben van enkele maanden. Omdat de ombudsman de eerdere aanvraag niet kan rijmen met de boodschap van de man, neemt ze contact op met WIJ. Van WIJ krijgt de ombudsman te horen dat de situatie een beetje anders ligt. MEE heeft vanwege de lange wachtlijst contact opgenomen met de WIJ-ondersteuner van de man. Omdat die geregeld contact heeft met de man, heeft MEE eerst besloten dat de man geen clientondersteuner krijgt. Komt er verandering in deze situatie, dan kan het opnieuw bekeken worden. De ombudsman legt dit uit aan de man en adviseert hem goed in contact te blijven met zijn WIJ-ondersteuner.