U bent hier

Fout bij verlengen Stadjerspas

Een vrouw beklaagt zich erover dat haar Stadjerspas niet is verlengd, ondanks dat zij de gevraagde gegevens tijdig heeft opgestuurd naar de gemeente. De gemeente zegt herinneringen gestuurd te hebben, maar deze heeft de vrouw niet ontvangen. Hierover stuurt ze een e-mail naar de gemeente. Hierop krijgt ze inhoudelijk geen reactie, alleen een automatisch bericht waarin staat dat zij een nieuwe aanvraag moet doen. Het in de mail toegezegde aanvraagformulier ontvangt de vrouw echter niet. Contact leggen met de mensen van de Stadjerspas om het kort te sluiten, lukt ook niet. De vrouw maakt zich zorgen of het wel op tijd goed komt. Daarom wendt ze zich tot de ombudsman. Uit onderzoek blijkt dat het Stadjerspas account van de vrouw vanwege een fout niet is verlengd en dat de gemeente, ondanks dat ze dit wel noemde, geen herinneringen naar de vrouw heeft gestuurd. Waarom dit niet gebeurd is, legt de gemeente niet uit. Wel legt de gemeente uit dat grote drukte en technische problemen de oorzaak waren dat er achterstanden zijn ontstaan. Uiteindelijk reageert de gemeente na 6 weken inhoudelijk op de oorspronkelijke e-mail van de vrouw. In deze reactie staat dat het Stadjerspas account vanwege een fout niet is verlengd en dat de gemeente inmiddels een nieuw account voor de vrouw heeft aangemaakt. Hiermee herstelt zij, hoewel niet direct, uiteindelijk onder aanbieding van excuses wel haar fout. Dat is netjes.